CLUBS, Art a la Pista: Julian Rosefeldt “Deep Gold” (2013-2014)

DES DE LES 11 H FINS LES 18 H

**

“Deep Gold” (2013-2014) forma part de la pel·lícula antològica La picada de l’escorpí, iniciada pel duo d’artistes M+M. Sis artistes o col·lectius d’artistes van ser convidats a treballar en la innovadora i en el seu moment escandalosa pel·lícula de Luis Buñuel L’âge d’or (1930). Basant-se en els episodis originals, Tobias Zielony, Chicks On Speed, M+M, Keren Cytter, Julian Rosefeldt i John Bock van reinterpretar cadascun una de les sis seqüències fílmiques. La part de Rosefeldt, la pel·lícula en blanc i negre Deep Gold, recorda una versió grotesca de la Edat d’or. Funciona com una inserció fictícia en la pel·lícula original de Buñuel, en la qual els dos protagonistes, interpretats per Lya Lys i Gaston Modot, intenten satisfer el seu desig mutu, però es veuen constantment separats o pertorbats per diversos obstacles. Buñuel va utilitzar el motiu del amour fou per a criticar les restriccions i convencions de l’època: l’Església catòlica, l’establishment polític, la moral burgesa, l’aristocràcia, etc.”.

L’artista i cineasta Julian Rosefeldt, conegut internacionalment per la seva pel·lícula Manifesto, protagonitzada per Cate Blanchett en 13 papers diferents, crea elaborades posades en escena que investiguen el poder del llenguatge i les convencions del cinema com a al·legoria de comportaments socials i individuals. Les obres de l’artista berlinès s’exhibeixen en museus de tot el món i són col·leccionades per institucions com el Museu d’Art Modern de Nova York o la Nationalgalerie de Berlín.

**

CLUBS, Art a la pista és un circuit d’exposicions que convertirà les pistes de ball en amfitriones temporals d’obres i instal·lacions artístiques, amb l’objectiu d’oferir una proposta diferent per a les sales i generar noves sinergies entre elles i els artistes, galeries, museus, fundacions públiques i privades i altres institucions.

Aquest projecte va néixer de la voluntat d’oferir una resposta a la nostàlgia de tornar a trepitjar una pista de ball després dels mesos de confinament i s’ha convertit també en una reivindicació per fer servir aquests espais com a llocs de trobada, evasió i experimentació de la cultura. Es tracta d’una proposta que permet al públic viure una experiència diferent en un espai que normalment està reservat a l’oci nocturn, ampliant així l’oferta cultural de la ciutat de Barcelona en el panorama artístic internacional.

Et pot interessar