Piñata Music Series: Alfa Mist + Takuya Kuroda

Del jazz a l’infinit. El britànic Alfa Mist i el japonès Takuya Kuroda comparteixen una visió similar. La que parteix dels clàssics del gènere però després s’alimenta del soul, el hip hop, el funk o la psicodèlia. Tots dos brinden un llenguatge singular i reconeixible, però es pot dir que el jazz del futur (i el futur del jazz) passa per les mans.
Alfa Mist
El pianista, compositor i productor britànic Alfa Mist sap impregnar d’una malenconia molt urbana cadascun dels seus treballs, bressolats a la cadència del soul, del jazz i del hip hop instrumental: no en va va ser productor de rap i de grime quan va començar a el món de la música. Ni el jazz ni els gèneres urbans no tenen secrets per a ell. Pianista admirador de l’obra de Miles Davis i de Hans Zimmer, però també de la de J Dilla o MadLib, a qui va començar samplejant als seus inicis, Alfa Mist compta amb cinc àlbums fins avui, l’últim Variables (2021), que destaquen entre el més granat d’aquesta generació del nou jazz britànic (Nubya García, Ezra Collective) que sorprèn mig món. Classe, elegància i consciència social pel que ha de ser la música (negra) del futur.
Takuya Kuroda
El japonès Takuya Kuroda parteix del jazz, òbviament, però la seva sedosa i distingida fórmula sempre s’ha caracteritzat per estalviar soul, funk, afrobeat i algunes altres espècies en el mateix discurs. Foguejat a l’escena de Nova York, havent col·laborat amb José James, Akoya Afrobeat o Badder (la banda de DJ Premier) i format part d’escuderies discogràfiques amb tant de pedigrí com Concord o Blue Note, el nipó aterra a Piñata Music Series per seguir esprement el seu últim i setè disc, un Midnight Crisp (2022), que confirma l’híbrid de la seva infal·lible alquímia en sis nous talls, i també per recuperar altres punts àlgids de la seva discografia.